Thursday, January 28, 2010

Ara ja sé el que és nevar!

Aquest hivern és el pitjor en força anys i em toca passar-lo a Polònia, tota una experiència... Abans de tornar de vacances vaig de canviar els neumàtics del cotxe i posar-ne d'hivern. Només tornar de vacances, vam començar amb temperatures de -5ºC i neu; al principi fa gràcia tot plegat. Després van baixar una mica les temperatures, fins -9ºC, i se'm va gelar el líquid del renta parabrises... També em vaig comprar guants nous i botes, perquè em vaig passar tota una setmana treguent neu, a raó d'una mitja hora diària. Em queixava fins que va glaçar i va tocar rascar fort al terra per treure la neu, llavors calia dedicar-hi una hora cada dia. Em va sortir un penelló al dit del peu. Aquell cap de setmana el veí em va portar a una zona deshabitada i em va fer una classe condensada de conducció en pista gelada. Després d'un parell de setmanes nevant ja no sabíem on posar la neu (perquè no es fon, és clar) però per sort va parar de nevar. Això va ser a finals de la setmana passada; quan va començar a baixar la temperatura i vam arribar als -20ºC d'aquest dilluns o dimarts. Avui han tornat a pujar les temperatures però ha fet una nevada tal que m'he trobat el cotxe literalment enterrat al parking de la universitat (en unes 8-10h de nevada continua). Per acabar-ho d'adobar avui ha bufat el vent, arrastrant la neu pols i deixant una mena de bòria contínua (he vingut conduïnt a 25km/h). Diuen que demà glaçarà... i per tant cal llevar-se aviat per retirar la neu que caurà aquesta nit. Em pregunto on la posarem... al jardí tinc zones on hi ha 90cm de neu. El cap de setmana hauré d'anar a comprar aïllant per porta del garatge perquè hi ha risc de que es glacin les canonades de l'aigua... i no vull ni pensar en les conseqüències.

Aquí sota us deixo una foto de la meva casa d'aquest cap de setmana... La foto està feta des de la rampa del garatge. El que hi ha soterrat a la dreta és la porta del meu jardí...



No comments: