Saturday, September 22, 2007

Ab Initio

Com molts de vosaltres ja sabeu, he començat una nova aventura a l'extranger; he vingut a fer una estada postdoctoral a Århus per un any. Tot just fa vuit dies que vaig arribar a Århus. Més o menys a aquesta hora arribava als 12 m2 que m'havien reservat al Teknolog Kollegiet. L'habitació està bé, tinc connexió wireless a internet i un petit lavabo amb dutxa. La cuina és compartida amb tota la planta (unes 25 habitacions). Aquest lloc està pensat especialment per estudiants Erasmus, que tenen una vida... diguem que poc estressant. Un dels que vaig conèixer té sis hores de classe per setmana. I és clar, jo també ho faria, es munten unes festes que ni us explico. Així que una de les primeres coses que he fet és buscar un allotjament alternatiu, una mica més espaiós i tranquil. Vaig començar a fer recerca a internet, assessorar-me per gent del grup i després d'enviar una bona colla de mails he tingut sort, una holandesa (de Groningen) se'n va a Groenlàndia per un any i em re-llogarà el pis que tenia a partir de l'1 de novembre. És un pis cèntric de 65 m2, soleiat, completament equipat i amb connexió a internet. Té només una habitació però el menjador és molt gran. Trobar pis a Århus és tota una odisea, així que podem dir que he estat de sort.

La resta de la setmana me l'he passada posant-me al dia de tot el que em cal fer per poder viure aquí. Dilluns vaig sol·licitar el CPR, número
d'identificació danès. Quan me'l donin (d'aquí unes dues semanes) seré un ciutadà danès i podré, entre d'altres coses, obrir un compte bancari, comprar-me un mòbil que funcioni per contracte o domiciliar gastos del pis. Mentre no tingui el CPR no em paguen el sou, i després de pagar la residència no em quedarà massa d'efectiu danès, així que ho estic esperant amb ganes. Una eina molt necessària a Århus és una bicicleta. La ciutat no és molt gran, però del campus a la residència hi ha uns 4km, una hora a peu. De moment l'he caminada uns quants dies per anar-me familiaritzant amb la ciutat, però la veritat no estic per perdre dues hores cada dia. Malauradament el transport públic és un pèl car (2.5€/viatge, 1.5€ amb bonus), així que faré una immersió completa i provaré d'anar en bicicleta arreu. Estic esperant el Bike auction, el primer dimecres de cada mes, on la policia subasta bicicletes robades o abandonades, a veure si trobo alguna ganga.

La vida a la universitat va prou bé, de moment tinc molta feina a posar-me al dia en la recerca que es fa aquí, i em passo els dies llegint articles del grup i un llibre de programació en C++ que m'ha regalat l'Ove, el meu jefe aquí. Em toca aprendre la teoria de la nova línia de recerca, un nou codi de programació i familiaritzar-me amb el programari propi; em toca començar pel principi.


Records a tothom!



17 comments:

Anonymous said...

Bones Edu !!!!!!

Sóc el primer geek (perdó em nego utilitzar freak, que és un mal ús de l'anglés en la llengua català)d'escriure aquí !!!!!!!!!!!!!
Si algú encara no s'ha donat compte sóc en Miquel (alias Torre, Dr. Torrentxu, teletubie, Miquelll triple l, Miguelito, ese Miguel, etc ...). Només escrivia per dir un parell de dues coses:

a) benvingut al club d'exil.liats
http://www.ale.uji.es/aribau.htm

b) Recordar-te que jo tinc un pis de 95 m2 + tele de 23 pulçades + DVD + PS2 + XBOX (les dues darreres de fet no els faig servir) + per 3 mesos segons alguns el tresor més apreciat de IQC :-P

PS: afegir en el teu blog directament el de'n Duran, Edu tens que disimular una mica ... que es nota massa :-P :-P

Joaquim Chaves said...

En fi... com ens em de veure... Ara escrivint en un blog.

En fi, si poses alguna cosa de les daneses (fotos i festes) et juro que ho miraré cada dia.

En fi... has de ser menys poètic i anar cara al gra.

De totes maneres, sort i fortuna per terres estrangeres.

David said...

No m'he llegit res del que has escrit al blog (ara ho faré), però abans de tot vull que t'empassis les paraules de mofa que vas pronunciar cert dia al teu antic despatx dient que tots els que tenien/escrivien en un blog eren uns freaks i gent rara en general. Doncs ara, menja-te-les amb peix d'aquell tan bo que tenen per aquí, jeje! Que per altra banda, i després de la teva coherència d'afirmacions/accions, segur que t'acaben agradant aquells peixos macerats tan bons...

I ara em vaig a llegir l'entrada ab initio del blog.

David (rencorós, jo? I ara!)

eduard said...

Miquel no tenia cap dubte que series el primer... I Déu ni do, si que vius bé, 95m2 i tele de 23 polzades... Ara , pel teu missatge sembla que dongui a entendre que no vius sol...? =P

Quim, ja posaré alguna foto d'alguna danesa quan tingui la oportunitat, és tot just el primer post, dóna'm uns dies...

I David, continuo pensant el que et deia! No m'he considerat mai del tot normal. I el que crec que no hi haurà collons de que m'empassi és el peix aquell... de moment no n'he vist enlloc!

David said...

Veig que en una setmana has tingut temps de fer moltes coses. Suposo que la feina d'adaptació és dura. Si t'aburreixes (que suposo que deu ser la ró principal de fer aquest blog) sempre et quedarà anar a visitar aquella fantàstica representació de Dinamarca del segle XVI-XVII amb gent en viu...

Les bicicletes daneses tenen cadenes per quan nevi? Realment hi ha crim a Dinamarca?

Anonymous said...

Bones,

Si que no visc sol, és d'Almeria i postdoc de Bioquímica i es diu Sergi, però quan deia lo dels 3 mesos em referia alguna altra cosa .... pensa una estona, tranquil.lament sense agoviar-te :-D :-D una pista el seu nom comença per Sil i acaba amb via ....

Per cert, Quim com ets demanar fotos de festes i noies a l'Edu ... si l'Edu està casat i està a Dinamarca única i exclusivament per treballar ....
Amen!!!!!!

Cuidesemele,

Miquel

eduard said...

Miquel,
Si t'he entès què volies dir... el que sembla que estiguis dient és que la Sílvia estigui visquent amb tu, l'has posat a la llista de coses que tens al pis ;)
Per cert, siguent d'Almeria, aquest noi no es dirà Sergio? =P
Records!

JuanMa said...

Joer Edu 65m2 no està pas malament... podria ser pitjor. He vist locals comercials habilitats com a pisos a BCN per més de 20Mptas...

Per cert si trobes una bici chula i barateta a això del Bike auction ja diràs preus...

JuanMa, subministrador oficial de Vidocina per l'Edu :P

Anonymous said...

Doncs si es diu Sergio, però l'estic catalanitzant ... de fet la Sílvia amb 1 minut va conseguir que balles sardanes el divendres passat, fijate tu ...

Per aquí el temps és meravellós i fa un sól esplèndid, de fet ens estem plantejant anar a la platja tot el cap de setmana; és a dir tot el contrari. Sort que aquest dissabte és la nuite blanche (el finde passat va ser a Madrid) i hi haurà festa gran a Brusel.les.

PS: Tornant a llegir el meu primer comentari en el blog, poz zi es podria malentendre el meu comentari, aiiiixxx la meva consciència em juga males passades ...

PS1: Trobo a faltar algun comentari de l'Albert ... es que sempre va bé que hi hagi algú que pugui superar qualsevol tonteria que digui un servidor

PS2: Em dóna sensació que això serà un mà a mà amb l'Edu :-D :-D

PS3: Juanma que es Vidocina ¿?

PSn: ja no sé que més dir.

Ciao,

Miquel.

eduard said...

Miquel, si et serveix de consol, aquí el temps també és genial... em recorda molt al de Londres. Això sí, hi ha menys fum, menys gent i més verd.
No sé si és el cas, però lo de l'Albert pot haver estat culpa meva, els comentaris anònims no estaven activats el primer dia, ara sí que ho estan.
Saps què... comptaré a veure qui deixa més comentaris (diferents i originals) al blog, i qui guanyi el convidaré a un cervesa qualitat premier en got de plàstic quan ens veiem per barraques.

Vidocina és un joc de paraules, una suma entre Vicodina (opioide conegut per l'addició del protagonista d'una sèrie famosa) i la necessitat que té un servidor de consumir certes sèries americanes (detesto profundament les catalanes, un rato faig un post sobre això), en particular aquesta a la que feia referència... I que va començar la seva tercera temporada ahir als USA i abUSA.

Anonymous said...

Primer de tot .... el premi que has proposat no em barrufa ... no tens que pronuncionar el nom del dimoniiiii, mai !!!! (osease barraques, el triangle de las bermudas i coses per l'estil)

Segon per fiiiiiiiiiii s'ha fet la llum i la gent es dóna compte que tota producció català+Telecinco+Antena3 són una autèntica basura i que els productors i guionistes d'aquestes sèries haurien d'estar en un lloc pitjor que l'infern !!!!!!! Quina feinada que tindré aquest hivern
Lost + Prison Break + Desperated Housewives + Nip/Tuck + Heroes ...

House com són històries individuals no aconsegueixo enganxarme gaire ... de fet prefereixo qualsevol de les anteriorment citades.

Edu, sèrie 3 temporada comenci ara ... upssss 3 temporada només Prison Break i fa 2 setmanes que ha començat, no et confons amb House que sèrie 4 temporada ¿? ¿?

PS1: Per cert, demà en Narcis arriva a Brusel.les.

PS2: El meu nivell de recerca està augmentant de forma impressionant, tindré 2 articles amb en Chattarajjjjj ... la RyC l'any pròxim es meva fijooooo (almenys aquest segon cop jo no seré el pringat, però compartiré autoria amb 5 indies, 4 flamencs i un americà exil.liat a Canadà)

PS3: Odies gaire el c++ ¿? Jo vaig fer algú de C i era horrible

David said...

Collons, qui us va parir! Hi ha més lletra aquí que al post original! El tresor més preciat de l'IQC és la Sílvia? Decepció! M'en vaig a plorar per algun lloc que no em vegin... I si que sembla que la tinguis al costat de la tauleta de nit, jeje.

Per cert, aquí fa sol. Molt. Llàstima que a començi a fer aquell fred sec... Però res, que segurament aquest cap de setmana a la platja. Amb neoprè. I és maco tenir aquestes converses penjades en un post... De què em sona a mi això?

Apa, a cascar-se-la.

David.

David said...

Ei, ja que estàs liat amb el C++ he trobat això que potser t'interessarà:

http://www.xpressionsz.com/2007/09/28/learn-to-program-with-c/

Long life to sharing!

David (To Err is human, to Arr is pirate!)

Anonymous said...

Hola!!!!!
No ens ho hem llegit perquè no hem tingut temps i la connexió d'internet és mínima, temporal i rastrera... però ens ho llegirem! (bé, l'albert diu que ja s'ho ha llegit)La foto la hem vist (hi ha gent que no s'hi ha fixat...) la inma diu qu a veure si la netejes...
Molts records!!

David said...

Tiu! Si tens un blog és per actualitzar-lo! (raó perquè no en tinc cap). Que no et passa res a Arhus? És una vida monòtona, grisa i sense sentit? A veure si hauràs d'anar a Brusel·les amb el Dr. Torrentxu... (que ara que ho veig, sembla que sigui un gran nom per un DJ).

David (presió, presió!)

Anonymous said...

A mi m'agrada més
Dr. MTS !!!!!!!
Ya ho puc veure

Faithless, Jeff Mills, Carl Graig, Armind van Vooren, and Dr. MTS

Anonymous said...

Grans coses de tu, home. He llegit les teves coses abans i vostè és massa impressionant. M'encanta el que vostè ha arribat fins aquí, l'amor el que estàs dient i com ho diu. Vostè ho fa entretingut i que encara es fan per mantenir l'elegància. No puc esperar a llegir més de vostè. Això és realment un gran bloc.